PŘÍPADOVA STUDIE BIONAKUPY.SK

Nárůst obratu eshopu. Co to klientovi přineslo?

NA ZAČÁTKU SPOLUPRÁCE

Bio potraviny, Itálie a Ekologie. To jsou klíčová slova výstižně popisující internetový obchod klienta Dalibora Uličného, Bionakupy.sk.

Pokud se podíváte blíže na bionakupy, pravděpodobně objevíte solné lampy, mohutný komo mlýnky a různé bio potraviny. Klient nás oslovil s touhou růst. Měl za sebou několik měsíční stagnaci s předchozí agenturou. Pohyboval se na úrovni 150 objednávek měsíčně a obratovo někde kolem 130 tisíc korun měsíčně.

CÍLE KLIENTA

  1. zvýšit obrat alespoň o 30%
  2. zachovat dobré % objednávek z organického vyhledávání
  3. Zvednout prodej komo Mlýnku
  4. Udržet nebo zvýšit průměrnou hodnotu objednávky
  5. A to všechno stihnout do 6 měsíců

ZÁŘÍ 2019 – “ZKUŠEBNÍ” MĚSÍC SPOLUPRÁCE


  • Společně jsme stanovili cíle
  • Analyze klíčových slov a konkurence
  • Tvorba kvalitního obsahu pro 10 produktů s nej potenciálem
  • Zařízení produktů na heureka.sk – vzrůst objednávek o 30% z Heuréky do 14 dní
  • Spoznali jsme se a zistili, že si rozumíme. Dohodli jsme se na společné práci během následujících 6 měsíců
Už po prvním “zkušebním” měsíci spolupráce vzrůstl celkový počet objednávek o více než 15%. Klient se rozhodl pro dlouhodobou spolupráci. V rámci spolupráce má klient předplacenou měsíční správu Google ads a Facebook ads.

Bionakupem jsme napsali produktové popisky s “kouskem duše” a přidanou hodnotou pro čtenáře. Společně jsme začali tvořit pevné základy pro budoucí růst.

Targetovo-bionakupy-pripadovka-spolecna-fotografie

ŘÍJEN 2019 – PRVNÍ MĚSÍC SPOLUPRÁCE


  • Spustili jsme remarketingové kampane na Facebooku a Google ads
  • Optimalizovali jsme reklamní účty a vytvořili nový kampaně
  • Setkání s klientem každý týden. Příprava na “Black Friday” a focení produktů
  • Obrat jsme navýšili o 36% oproti minulému měsíci
  • Uvedli jsme mlýnky komo na Slovenský trh a prodali první kusy

LISTOPAD 2019 – DRUHÝ MĚSÍC SPOLUPRÁCE


  • Jednoduchá Fb kampaň na solné lampy – nárůst prodeje v stovkách %
  • Spustili jsme “black friday” s Podílem Nákladů a Obratu (PNO) do 9%
  • Počet objednávek jsme navýšili o 77% v porovnaní s říjnem
  • Celkový obrat eshopu za měsíc stoupl o dalších 99%
  • Po úspěchu solných lamp jsme vybrali další produkty a vytvořili na ně kampaně na Facebooku
Dalibor několikrát narazil na své limity. Vedle zaměstnání nestíhal reagovat na poptávky po solných lampách, denne mu přistálo v schránce o 30 až 50 správ víc než před kampaní. Velmi oceňujeme, že klient i přes zvýšený počet objednávek dal pozornost a lásku každému balíku. V balíčcích byly osobní věnování, poděkování a malá pozornost.

PROSINEC 2019 – TŘETÍ MĚSÍC SPOLUPRÁCE


  • S klientem jsme narazili na první problémy s cashflow. Nastavujeme nové ROI a KPIs.
  • Optimalizujeme inteligentní google nákupy, které se do konce prosince stávali najziskovejší kampaní v Google ads.
  • Mlýnky komo nahazujeme na Favi.sk
  • Navyšujeme rozpočty ziskových kampaní o 100 procent a víc.
Targetovo-bionakupy-pripadova-studie-graf
Srovnání vánočního období 2019 vs 2018.

LEDEN 2020 – ČTVRTÝ MĚSÍC SPOLUPRÁCE


  • Velká porada a shrnutí roku 2019
  • Stanovujeme si nové cíle pro obrat a budoucnost
  • Klient odvážně naskladňuje – naráží na limity skladových kapacit
  • Zvýšení cen v průměru o 5%
Ve srovnání s prosincem 2019 jsme obrat zvýšili o 26%. Klesla nám hodnota objednávky o 13%. Celkovo jsme vybavili za leden 20 více objednávek než v prosinci 19, ale v menší hodnotě. Pokud se podíváme na čísla leden 2019 vs leden 2020, tak jsme obrat zvýšili o více než 100% a průměrná hodnota objednávky nám rostla o 25%. Spolu s klientem jsme byli spokojení, no uvědomovali jsme si, že víme společnými sílami dát obrat ještě výš. Reklamy zaměřené na širší publikum nám jemně pokazili konverzní poměr, který má aj napříč poklesu solidní hodnotu.

ÚNOR 2020 – PÁTÝ MĚSÍC SPOLUPRÁCE


  • Prodej mlýnku komo nám tvoří 35% z obratu
  • Objevuje se co raz víc informací o šířícím se COVID – 19 v EU
  • Příprava strategií na COVID 19 + hromadné naskladňování
  • Prorábíme remarketingové seznamy. Tvoříme nové kampane
  • Opět důkladně přepočítáváme návratnost investice

Situace kolem Covid 19 hrá v náš prospěch a náklady na reklamu klesají v průměru o 25%. Obrat rostl o 26,5% v porovnání s lednem 2020. Klient neustále naskladňuje nový tovar, přizpůsobuje se trhu. Vybavili jsme míň objednávek no ve vyšší hodnotě. Ideální scénář pro zvýšení zisku. Vysoká spokojenost klienta – dobrý obrat za míň peněz do reklamy.

BŘEZEN 2020 – ŠESTÝ MĚSÍC SPOLUPRÁCE


  • Komunikujeme situaci kolem COVID – 19
  • Řešíme krizovou komunikaci směrem k zákazníkovi
  • Prodej komo mlýnků nám tvoří 40% obratu
  • Obrat jsme opět zvýšili o zaujímavá procenta. Bavíme se o stovkách procent. 
  • Pro čestnost nebudeme zveřejňovat hodnoty za březen 2020 nakolik nám výrazne asistuje mimořádný stav v krajine a COVID – 19.

Mailová kampaň z 20. března (část kampane)

HODNOCENÍ SPOLUPRÁCE

Targetovo mě skutočne přesvědčilo o dlouhodobé hodnotě a kvalitě až když jsem si srovnal vánoční období. O marketing se mi před tím starala jiná agentura, která mě stála víc peněz než Targetovo a přinesli za strategický Q4 roka o 80% objednávek míň.

Vždyť se podívejte na čísla v případovce. Pokud jde o online, mám spolehlivého partnera. Je ním Targetovo. Děkuji lidé a těším se co ještě společné vymyslíme.

Dalibor Uličný

konatel, Bionákupy.sk

Pamatuji si na prvé setkání s Daliborem. Nechtel věřit, že dokážeme zvýšit obraty o 30% ročně, ne to stovky procent, ako se nám podařilo. Měl jsem co dělat, aby jsem si obhájil výhodnost online marketingu a nasměroval klienta k investování času a peněz do spolupráce s námi. 

Dnes je situace jiná. Růst obratu klienta není limitovaný marketingem. Limity sú spíš v schopnosti klienta přizpůsobovat se trhu, logistikou a velikostí jeho skladu. 

Dalibor a jeho tým svým limitům velmi dobře rozumí a pracuje na zlepšení a odstranění omezení.

Těšim se na další společné měsíce. Sám jsem zvědav, kde to spolu dotáhneme.

Andrej Sopka

PPC specialista & client support, Targetovo

ZÁVĚR

  • Klient opět získal důvěru v online a reklamní agentúry.
  • Máme zdravo nastavený podmínky spolupráce a uvědomujeme si naše slabé a silné stránky, limity a omezení. 
  • Klient rozšiřuje sklady, sortiment a tým lidí.
  • Eshop prochází z “hobby modu” do plnohodnotného byznysu se schopností uživit lidi, vyrobit nějaký peníze na rozvoj a mít zisk. 
  • Klientovi podávame pomocnou ruku aj mimo online kampaní. Například pomoc s cenotvorbou, skladem, optimalizovaním dopravy a podobne.
  • Dohodli jsme se na dalších 6 měsících spolupráce.

Držte palce! 🙂

První konzultace je zdarma

Zatímco vy váháte, konkurence vylepšuje reklamu.

Preferované místo setkání

Kontaktní informace

Targetovo s.r.o.

Zimná 205/70, 052 01 Spišská Nová Ves
IČO: 51059207
DIČ: 2120576623

ads@targetovo.sk
+420 776 759 889